10 tipov, ako mať úspešnejšie sociálne siete so svojou skill toy

Vo FYFTe ťa síce neustále upozorňujeme, nech nenaberáš lacný dopamín cez mobil a sociálne siete a radšej sa naučíš niečomu offline, ale nič nie je čiernobiele, a táto skutočnosť nie je výnimkou. Je vlastne super zbierať lajky na sociálnych sieťach, kde ti môže rásť popularita a street credit v komunite – a zároveň to mega boostne tvoj skill! Dopamín získaný postovaním na sociálne siete ťa namotivuje tvoriť ďalej a otvorí dvere ďalším spoluprácam, nehovoriac o užitočných kontaktoch, ktoré získaš.

Aj napriek nášmu presvedčeniu, že je lepšie tráviť čas mimo internet, ti dáme niekoľko tipov, ako mať úspešnejšie sociálne siete. Veríme, že to využiješ na rozvoj seba samého - a nie na denné postovanie kávičiek z kaviarne.

Je niekoľko ciest, čo so svojou skill toy na siete môžeš dávať – a môže to byť aj kombinácia všetkého, čo ťa napadne! Platí, že čím viac originálny kontent, tým viac ľudí zaujme. Žijeme totiž v extrémne uponáhľanej dobe a ľudí nebaví sledovať stále rovnaký kontent.

Výhodou tohto návodu je aj to, že danú skill toy ani nemusíš nejako zvlášť ovládať alebo dokonca vlastniť. V neskoršej časti si osvetlíme, prečo tomu tak je.

Tip č. 1 - Zisti si, aký je najlepší formát pre danú platformu

Jak mít úspěšné sociální sítě? Mysli na formáty a rozlišení

Pre každú platformu existuje daný formát, ktorý je optimálny. Pre najpoužívanejšie sociálne siete sme ich zistili za teba.

Klikni sem a preskúmaj formáty pre najpoužívanejšie sociálne siete!

Čo je to Safe Zone?

Už si niekedy počul/a o pojme Safe Zone (Safety Zone)? Možno sa ti vybaví aj relatívne známy Avast Safe Zone, čo je špeciálna verzia prehliadača, ktorá je bezpečnejšia, než tie bežne používané. Safe Zone je teda lajcky povedané nejaká ochranná zóna.

Pre každú sociálnu sieť existuje safe zóna. Je to oblasť na príspevku, do ktorej nemôžeš vkladať žiadne dôležité prvky. Je to priestor vyhradený pre profilovú fotku, nápisy, tlačidlá, odkazy atď. Všetko, čo by sa nachádzalo v safe zone, bude pravdepodobne nečitateľné a navyše zhorší potenciál tlačidiel.

Najviac si daj pozor na Instagram story safe zone (rovnako tak reels) a TikTok safety zone. Pre tieto dve socky sme pre teba pripravili Safe Zóny na stiahnutie.

.instagram safe zone tik tok safe zone.
Stiahni si naše Safe Zones na Instagram a Tik Tok!
 

 

Tip č. 2 - Tvor si, čo chceš, používaj hashtagy, zdieľaj, komentuj, followuj a buď skrátka najlepší 🔝

Sociálne siete majú nastavené algoritmy, vďaka ktorým personalizujú obsah priamo pre teba. To isté ale platí aj opačne – ak ukážeš, že si aktívny a záleží ti na kontente, ktorý tvoríš/sleduješ, daná sociálna sieť bude chrochtať blahom.

Vymysli kreatívny príspevok so skill toy, nájdi si súvisiace hashtagy, kľudne aj označ profily, ktoré sa konkrétnou skill toy tiež zaoberajú (napríklad pri zdieľaní klipov z FPV dronov je super označiť výrobca) - treba ťa prezdieľa a ty nadchneš aj iných ľudí z komunity!

Aby si algoritmus podporil/a, sleduj, lajkuj, komentuj a zdieľaj predovšetkým tie veci, ktoré sa priamo týkajú tvojho záujmu - tzn. ak ťa zaujímajú FPV drony, lajkuj klipy z FPV dronov. Ak ťa zaujíma kendama, lajkuj ostatných kendamákov. Ostatnému nevenuj takú pozornosť - nechceš, aby ťa pri scrollovaní sociálnymi sieťami obťažovali nič nehovoriace posty. Hľadáš predsa návod, ako uspieť na Instagrame!

Jak mít úspěšné sociální sítě? Používej hashtagy

Okrem skillu je nutné sa aj vedieť dobre natočiť, popr. vyfotiť - musíš sa skrátka vedieť predať! Študovanie uhlov je kapitola sama o sebe. Nastav si pravidlá pre svoj feed, aby tvoj profil mal nejakú estetiku a bol „uprataný“.

Tip č. 3 - Zamysli sa nad tým, čo by diváci chceli vidieť

 To, že niečo baví teba, je veľmi dôležité - ide to jednoducho tak nejako vycítiť. Zároveň ale musíš brať do úvahy, že existuje tvorba, ktorá napríklad berie teba, ale neberie divákov – a to cesta pre tvoj úspech na sociálnych sieťach nie je. Ak chceš byť úspešný tvorca, musíš skrátka prispôsobiť tvorbu dnešnej uponáhľanej dobe.

Na tomto bohužiaľ stroskotalo množstvo, predtým úspešných, YouTuberov - boli zvyknutí na nejaký štandard, nakoniec sa ale preferencie publika zmenili a oni odmietali svoju tvorbu prispôsobiť. Takto to bohužiaľ nefunguje...

Čo chce tvoja komunita vidieť? Sú to návody, recenzie alebo napríklad vlogy..? Skrátka sa zamysli, čo by teba na ich mieste chytilo tak, že tú tvorbu budú úplne hltať.

Tip č. 4 - Reaguj! 

Ako už všetci vieme, reakčné kanály majú v dnešnej dobe obrovský boom. Zároveň to je ale najjednoduchšia tvorba kontentu, pretože sa v podstate zvezieš na ostatných. A ku všetkému zákulisné informácie zaujímajú snáď všetkých! Super je, že k tomu ani nemusíš mať skill v obore.

Zober sa a choď na event - urob z neho report alebo rozhovory s účastníkmi. Alebo reaguj na videá ostatných - pokiaľ to bude dostatočne zábavné a originálne, úspech ťa neminie. Len si predtým zisti aspoň základné informácie, nech na to nejdeš s úplne prázdnou hlavou.

Tip č. 5 - Neustále sa vzdelávaj a nasávaj informácie zo všetkých kútov 💡

Čože? GepRC vydali nový dron? A Gans má novú rubikovku?

Jednoducho nasávaj čo najviac informácií, ktoré môžeš čo najskôr odovzdať ďalej. Komunita to ocenia.

A to isté sa dá aplikovať aj pri úprave príspevkov. Vzdelávaj sa aj vo funkciách, ktoré ti môžu posunúť tvoju tvorbu na nový level – vyžmýkaj z týchto nástrojov maximum. Pokiaľ cítiš, že už ti nestačí jednoduchý edit v telefóne, skús pokročilejšiu appku. A edit zložitejších klipov na počítači je tiež super cesta!

Tip č. 6 - Stav na série 🔁

Začni vytvárať série a tematický obsah. Seriály a tematický obsah môžu zvýšiť záujem tvojich sledujúcich, resp. ľudí z komunity. Môžeš treba pravidelne vytvárať sériu "Týždenná výzva", alebo "Skill streda". Každý týždeň tak môžeš ukázať nový trik. Týmto spôsobom si zaistíš, že tvoj profil budú ľudia pravidelne navštevovať a očakávať nový obsah.

Tip č. 7 - Spolupracuj s ďalšími tvorcami 🤝

Spolupráca s inými tvorcami sa javí ako skvelý spôsob, ako získať nové publikum. Na Instagrame môžete napríklad vytvoriť collaboration post, tzn. zdieľaný post, ktorý sa objaví vo feede oboch z vás. Tým pádom sa príspevok zobrazí ako tvojim, tak aj jeho sledujúcim. Môžeš rozšíriť svoj dosah a prilákať nových sledujúcich. A to je super, nie? Nehľadiac na to, že pokiaľ je druhý tvorca už známy, pomôže ti to o to viac.

Tip č. 8 - Nechaj publikum nahliadnuť do zákulisia

Zaujímavé zákulisia a príbehy ľudia priam milujú – zbožňujú skrátka nahliadnuť za scénu. Ukáž proces tvorby, svoju tvorivú krízu, proces zlepšovania zručností a iné aspekty svojho života spojené s tvojou skill toy. Príbeh je silný nástroj, ktorý vtiahne publikum. A najviac funguje ukázať, že aj ty máš v živote karamboly a oni nie sú jediní, ktorí sa občas s niečím trápia.

Tip č. 9 - Organizuj súťaže a giveawaye 🎁

Organizovanie súťaží a giveaways je kapitola, ktorá vyžaduje nejaký kapitál do začiatku - a nemusí byť pre každého. Zároveň ale akcia alebo možnosť získať niečo zadarmo láka neuveriteľný počet ľudí. Ak teda máš možnosť a odvahu niečo také usporiadať, je to úplne skvelý spôsob, ako sa dostať do povedomia ďalších ľudí a získať angažovanosť a nových sledujúcich. Vymysli ponuku, čo sa neodmieta, tým povzbudíš ľudí k účasti a zdieľaniu tvojho obsahu.

Tip č. 10 - Sleduj aktuálne trendy 📈📉

Sociálne siete sa neustále vyvíjajú, a tak je dôležité sledovať aktuálne trendy a zmeny v algoritmoch. Prispôsob sa novým formátom, funkciám a štýlom obsahu, aby si si udržal/a popularitu a zaujímavosť.

Pamätaj, že konzistencia, autentickosť a interakcie s tvojím publikom sú kľúčové pre budovanie úspešného profilu na sociálnych sieťach. Maj trpezlivosť a pravidelne sa snaž prinášať kvalitný, zaujímavý a netradičný obsah. Veríme, že za chvíľu budeš známym skill toy influencerom!


Formáty pre najpoužívanejšie sociálne siete

YouTube

  • YouTube video: ideálne 4K video
  • YouTube shorts: Full HD - 1080 x 1920, dĺžka maximálne 1 minúta

Instagram

  • Profilový obrázok: 320 x 320
  • Instagram post: 1:1 (štvorec) - 1080 x 1080; 5:4 (portrét) - 1080 x 1350
  • Instagram reels: ideálne Full HD - 1080 x 1920, snímková frekvencia 30 fps (frames per second)
  • Instagram stories: 1080 x 1920

Facebook

  • Profilový obrázok: 170 x 170
  • Facebook post: štvorec - 1200 x 1200; portrét - 630 x 1200
  • Facebook stories: Full HD - 1080 x 1920

Twitter

  • Profilový obrázok: 400 x 400
  • Twitter post: štvorec1080 x 1080; portrét - 1080 x 1350

Tik Tok

  • Profilový obrázok: 200 x 200
  • Tik Tok video/story: Full HD - 1080 x 1920